16 Mart 2009 Pazartesi

Ben E. King

Şimdi Neredeler'de bu haftaki konuğumuz, soul dünyasının efsanevi ismi Ben E. King. Hem grubu The Drifters'ka, hem de solo kariyeriyle başarılı bir müzisyen olan Ben E. King, Jerry Leiber ve Mike Stoller'la birlikte yazdığı "Stand By Me" hitiyle tüm dünyada tanındı. Bakalım şimdi nerede ve ne yapıyor?
1959-1986 yılları arasında müzik listelerinde ilk 10'da yeralan 20 hit şarkıya imza atan Ben E. King, 1986'da "Stand By Me"yi yeniden piyasaya sürdü çünkü şarkı River Phoneix ve Kiefer Sutherland gibi isimlerin yeraldığı Rob Reiner filmi "Stand By Me" için tekrar kullanıldı. 90'larda albüm çıkarmaya, film müzikleri için şarkı yazmaya devam eden Ben E. King, 1998 yılında çocuk şarkılarından oluşan "I have songs in my pocket" albümünü yayınladı.

1999 yılında Shades of Blue projesi için caz sanatçıları Milt Jackson ve David Newman'la biraraya gelen King, 2000 yılında caz ve blues standartlarındaki "Person to Person" albümünü piyasaya sürdü; bu albümdeki şarkılar, New York Blue Note Kulübü'nde canlı olarak kaydedilmişti. Bu arada, Stand By Me Derneği'ni kuran King, bu dernekle hala ünlülerin katıldığı golf turnuvalarına sponsor oluyor ve derneği için yardım topluyor.

Ben E. King'in "I've been Around" albümü 2006 yılında yayınlandı, 2007'de David Letterman'ın şovuna çıkan efsanevi müzisyen en son, 2008 yapımı Cloverfield filminin sountrack albümündeki Beautiful Girls şarkısında "Stand By Me" sample'yla yeraldı.

Bu yıl 71. yaşını kutlayacak olan Ben E. King, Ahmet Ertegün'ün bir zamanlar dediği gibi; "Rock 'n' roll ve rhythm and blues tarihinin en büyük şarkıcılarından biri". Müzik dünyasında 50 yılı geride bırakan ve hala Amerika'da konserler vermeyi sürdüren Ben E. King'in sevgi dolu bir eşi, 2 kızı, 1 oğlu, 6 torunu ve yıllar içinde çığ gibi büyüyen dev bşr hayran kitlesi var.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder